Zde naleznete recenze svých oblíbených knih

Huff Tanya, Krevní pouta: Kniha první, Cena krve

22. července 2010 v 11:52 | KatyRZ |  Fantasy

Kniha, kterou proslavil seriál

Dnes musím na úvod říct, že budu tak nějak dohromady hodnotit seriál a knihu, protože seriál mě ke knize přivedl a také proto, že pilot seriálu poměrně věrně knihu kopíroval, takže mám problémy obojí od sebe dostatečně rozlišit. Nemělo by to být ale na škodu vzhledem k tomu, že autorka knihy je zároveň autorkou scénáře. Tanya Huff je kanadskou autorkou fantastiky a jak už to tak v poslední době bývá, největší terno udělala se svou upíří sérií.

Hlavními postavami jsou soukromí detektiv Vicky Nelsonová, bývalá policistka, která kvůli nemoci přichází o zrak a má tak problémy se pohybovat v noci. A Henry Fitzroy, čtyři sta padesát let starý upír, potomek královského rodu a autor romantické brakové literatury (v seriálu se jedná o autora komiksů a rozhodně to Henrymu prospělo). Který má z pochopitelných důvodů naopak problém pohybovat se ve dne. Když se Henry poprvé objevil na obrazovce, neubránila jsem se uchechtnutí - božínku takový zajíček a krasaveček? Musím herci, který ho ztvárnil zatleskat, brzy jsem neměla nejmenší problém mu jeho čtyři sta padesát let uvěřit a navíc mě svým úsměvem okouzlil, tak jak by to měl podle knihy dokázat.

Příběh knihy byl poměrně prostý. Někdo ve městě vraždí a ze svých obětí vysává krev. Vicky si najme přítelkyně, jednoho z mrtvých a Henry se snaží odvrátit pozornost od své maličkosti. Při vyšetřování se jeden druhému připletou pod nohy a osamělý Henry, který touží po něčí důvěryhodné společnosti, svému nutkání podlehne a svěří Vicky své upíří tajemství. Vickiin analytický mozek zváží všechny důkazy a dojde k závěru, že si z ní Henry asi vážně srandu nedělá. Domluví se na spolupráci a vydávají se na lov. Překvapivě ne na lov jiného upíra, ale na lov démona. Je to jednoduché, je to odhadnutelné, není to ani trochu originální, ale co to rozhodně je? Je to zábavné.

Jedinou námitku, kterou mám vůči knize a možná jen proto, že jsem nejprve viděla seriál, byl dojem, že v Henrym stále přebývá něco z té sedmnáctileté duše, kterou byl, než zemřel, alespoň co se týče romantiky. V televizním zpracování na mě působil vyzráleji. Na druhou stranu na to aby na mě zapůsobil, měl dvě seriálové série, zatímco knihu jsem četla jen jednu. Abych nezapomněla. Nemusíte se bát, Henry nevypadá na sedmnáct. V tomhle světe upíři stárnou, i když o poznání pomaleji, než lidé.

Vicky je v knize i v seriálu zatraceně drsná a tvrdá ženská, až je pro ni těch dvou super společníků škoda. Každá jiná by dávno s chutí podlehla. Ano dvou. Zapomněla jsem se totiž zmínit o třetím do páru. Detektiv Mike Celluci je totiž ten, který patří do Vickiina života. Výborný kamarád, se kterým se Vicky dobře hádá, a který v knize patří taktéž do její ložnice.

Kniha je taková jednohubka na dva, tři večery. Odpočinkové a velmi zábavné čtivo.

Recenze na druhý díl zde

Cena krve

Anotace: Na počátku byla vražda. Smrt, krev, brutálně rozsápané tělo oběti. Vicki Nelsonová, bývalá policistka, v současnosti soukromý detektiv, zaslechla křik v metru, ale nestačila přiběhnout včas. Mohla jen nešťastníkovo tělo ukrýt vlastním pláštěm.
Toto lidské gesto ji zatáhlo do smrtelně nebezpečného pátrání po sériovém vrahovi, posedlému nelidskou touhou zabíjet.
Také osoba, která může Vicki pomoci, není úplně lidská. Avšak proti děsivému zlu ukrývajícímu se v ulicích Toronta jí nezbývá, než spojit síly s Henrym Fitzroyem, nemanželským synem Jindřicha VIII., čtyřsetpadesá­tiletým upírem.

1 člověk ohodnotil tento článek.